18/1-11 Tisda

Haha! Vem lurade jag egentligen igår?? Ja gjorde inga situps! Haha! Men tanken var god! De måste ni hålla med om ;D Nej nya tag idag!

Idag började nämligen min nya kurs: Typografi och form, den känns riktigt rolig faktiskt :)
Det är en praktisk kurs, vilket är så skönt att ha, jämfört med alla andra kurser vi har gått hittills som har varit väldigt teoretiska!

16:30 har jag träning oxå tänkte jag! :) Mitt nya liv började igår tror jag... det är lite omedvetet... men det gäller att intala sig själv att man ska leva lite nyttigare, personligen tänker jag mest fokusera på vad jag äter... träningen är naturligtvis väldigt viktig...men jag har inte sett nån förändring på länge.. så jag tror de sitter i vad jag äter! :)

This means:
No more pizza! (inte ens när man är bakis)
Inge godis!
Inge chips!
Inge småätande (Men frukt är awesome)
INTALNING!!

Det här tänkte jag försöka med iaf... inte så seriöst... kanske.. men ett försök iaf! :) Man får ta ett steg i taget å se om de funkar :) Men det jag tänkte fokusera på mest är intalning och frukt!! Tänkte börja köpa hem massa frukt... bara för att ha..liksom... ni vet när det där jäkla suget kommer..:P
Men intalningen är viktigt oxå! Att intala sig själv att man faktiskt är mätt eller att man faktiskt inte kan vara hungrig nu.



Vi får väl se om det bara är fina ord..eller om jag verkligen kommer hålla de här! Haha! Jaw jaw.. man ska inte ta allt så jäkla seriöst tror jag! :)



MINA TIPS

Det finns lite knep att ta till, när de faktiskt inte går att stå emot!
  • Drick te! Vatten gör att du inte känner dig lika hungrig (men det är ingen bra lösning i längden)
  • Byt ut chipsen mot TUC-kex! Det är kex som är tunna med sourcream and onion smak! :)
  • Ät innan du blir hungrig... vet inte om det bara är jag..men det känns som att det är bättre att äta innan man blir as hungrig.. eller vad tror ni?
  • När alla ska ut å äta pizza... beställ sallad..eller kebabrulle! Kebab kanske inte är det ultimata.. men ey.. de är gott.. å äter man inte stripsen så kanske de funkar? :)

Ja ni hör själva... jag är ingen expert.. men ja tror de här kan funka för mig! Små steg i taget så kanske jag når mitt mål om ett halvår lr så? :)
Å sen.. är de ju mänskligt att fela? haha! Ja kan tänka mig att det här inte kommer funka när ja kommer hem! :P Men men.. kanske när ja bor här i Sundsvall? Who knows! ;)


Nej! Nu måste jag börja läsa lite ur boken! :)

SES SYNS HÖRS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0