Konsum<3

Det du nu kommer läsa är mina åsikter och mina erfarenheter, ingen annans! :)



Jag vet att ni tycker att jag är helt vrickad som kan stå för och älskar ett företag så mkt som jag gör. Men sån är jag! Entreprenör för Konsum! :D

Varför jag älskar detta företag så mycket, är för att min pappa är chef på Konsumbutiken där jag kommer ifrån. Han har varit det hela mitt liv...därför känner jag mig alltid hemma när jag kommer dit, det är som att komma hem och se alla leenden. Jag har känt de personerna som är fastanställda på Konsum typ hela mitt liv...och därför blir det nästan som en familj man kommer till.

Därför får ni faktiskt ursäkta mig om jag blir lite för upprörd när folk snackar illa om Konsum. Det är ungefär som att nån skulle snacka skit om din familj... ungefär så känns det för mig... Samtidigt vet jag ju att folk har olika åsikter och måste få yttra dem med... och ibland ber jag väl om det oxå antar jag! (vem tycker inte om att slänga käft lite då och då liksom! xp) Haha! x)

Eftersom Ström är ett litet samhälle så vet ju de flesta om detta oxå... och både jag och mina bröder har fått dom mest korkade frågorna ni kan tänka er! xP En del tror t.ex. att vi inte betalar för maten? Haha! Så är det ju naturligtvis inte! Vi betalar som alla andra! xP Däremot finns det något som heter personal-rabatt men de får alla som jobbar på Konsum visst mycket :)

Konsum i sig...är ett fint företag... och det är för mig HELT OMÖJLIGT att inte kunna älska det? Jag förstår faktiskt (allvarligt!) inte varför folk väljer att handla på Ica! För mig är det obegripligt! :P
Konsum är en ekonomisk förening, det betyder att alla medlemmarna äger Konsum tillsammans!
(((Detta är skälet till att min familj INTE har ett hus i Thailand t.ex. xP (vilket vissa andra har *host host*). ))



En sak jag faktiskt har tänkt på är att tatuera in "Konsum åttan" :) Hehe allvarligt alltså! xD Haha! De vore en himla rolig grej.. och ändå något som betyder nått för mig! Nu har jag ju verkligen inte bestämt mig för det.. haha men visst vore de kul? x) Inte alls omöjligt alltså! ^^


Natten tills idag hade jag faktiskt en dröm om att Ica hade tagit över Konsum... det var verkligen en mardröm.. och jag hoppas att det aldrig händer. Alla var ledsna och allt var bara konstigt... :P

Hehe.. en annan knasig fråga är om min familj aldrig handlar på Ica? ... å det är riktigt! Vi handlar inget på Ica som är vanliga varor! (Hur skulle de se ut liksom?:P) Om det inte är så att vi är på ett ställe som inte har Konsum..eller att man är nyfiken på en ny affär i en stad! :) De finns inga regler för sånt vett ni ;D





Mjaw.. jag har mer grejer på lager som jag skulle kunna spotta ur mig.. men.. hehe de gör jag inte ;) Så jag hoppas ni står ut när jag pratar om Konsum som mitt egna barn! x)
Hoppas ni får en fortsatt bra dag.. och börjar/fortsätter handla på Konsum! För ni vet väl om den nya återbäringen? Inte? Surfa in här: coop.se och klicka er fram!

Ni har inget att förlora! Bli medlem i Konsum! :D

Kommentarer
Postat av: Sandra

Konsum är helt klart bäst!<3



jag håller med i det du säger!



kram!!!

och lycka till på tentan!

2011-01-14 @ 23:50:43
URL: http://sandrahlind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0