Seven<3

 

Saknade älskling! 3/3-04 - 10/7-07

Till er som inte känner mig från första början... så har jag alltid älskat katter och har alltid velat haft en katt. Varje år på önskelistan stod en kattunge högst upp. Kan ni tänka er lyckan när man äntligen får en katt? En av de lyckligaste dagarna i mitt liv!

 

Sevens liv var fullt med möjligheter, han fick springa som han ville utomhus, äta sheba (som min pappa svor på att han inte skulle få äta, det är inte direkt den billigaste kattmaten nämligen ;>), jaga råttor och släpa in fåglar inomhus (vilket var jobbigt får oss :P)....

 

Han kunde räcka vacker tass, dödade en mini ödla en gång, hittade ingången till grannen (tur att vi har snälla grannar), var borta på äventyr i 2 dar (vi blev ganska oroliga då :s)..

 

 

När jag tänker tillbaka minns jag hans varma mjuka päls, hans gula ögon och hans ganska ynkliga jamande.. hans otroliga charm när han rullade sig i grus... hans bitska blick när han blev sur och gick till attack.. hans lekfulla sinne när vi drog saker efter oss..

 

Så många stunder som fylldes med skratt...

 

Men så kom den dagen då han inte fanns längre.. han hade varit borta ett tag.. å jag minns när jag satt i soffan i nedre delen av huset och mina föräldrar bad mig komma upp till hallen.. Endast den som har förlorat någon nära förstår den smärtan jag kände då.

 

Känner nu...

 

Mitt liv till den stunden hade varit ganska odramatiskt...och så plötsligt händer det som inte får ske... Ni kanske förstår att det tog ett bra tag att läka ett sådant sår.. om det någonsin går att läka. Jag kan inte sånt här med psykologi, men jag gick ut till hans grav varje dag eller tillslut varje tisdag... tills det att jag kände att jag inte behövde det längre.. Jag har till och med skrivet Sevens memoarer! Under ett helt år skrev jag varje tisda ett minne från Seven...det blev ganska många sidor, som jag idag är glad att ha kvar.

 

Min tatuering som jag gjorde för snart ett år sedan är en hyllning till Seven, de sju bladen i blomman symboliserar honom. De fyra bladen runt om symboliserar min familj :)

 

Idag skulle Seven ha fyllt sju år.. vilket gör de kanske lite extra speciellt..

 

En del av er kanske tycker det är töntigt...men jag kan inte hålla med er.. när någon som betyder så mkt går bort så är det som att det fattas en bit.. Nu kanske jag har öppnat upp mig för mkt.. men men...

 

 

Jag saknar honom <3

 


Kommentarer
Postat av: sandra

skickar massor av kramar! <3

2011-03-03 @ 18:11:35
URL: http://sandrahlind.blogg.se/
Postat av: sofie

tro mig vet hur det känns om jag inte skaffade challen då vi tog bort gumman hade jag blivit galen tror jag men minnena finns kavr och man kan ju tänka tillbaka o skratta iallafall

2011-03-03 @ 20:18:28
URL: http://tjomalinos.blogg.se/
Postat av: Bälla

Seven leker nog med Gullan :)

2011-03-03 @ 23:50:04
URL: http://bellaht.blogg.se/
Postat av: Emelie hon själv

Åh gumman då, man får reagera och göra HUR som helst när man förlorat något som står en nära. Det är helt okej ju!

Förlåt att jag inte ringde upp igår, jag är jättesjuk... Jag kan slänga iväg ett sms sen när jag är lite piggare! Kramar på dig!

2011-03-04 @ 07:55:46
URL: http://helloemie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0