Söndag

Fasen vad den här veckan har gått fort! Å det har inte direkt blivit mycket gjort :P

Men dagen har förflutit med pizza (unnade mig :>), en promme och massa FB och twitter.
Annars är den här dagen verkligen ett av de mest tråkiga dagar. 11/9... WTC och Erik S som gick bort...

Jag minns båda dagarna väl. 2001 minns jag att jag gick i fyran...förstod inte riktigt vad som hade hänt. Men kom hem efter en skoldag och såg att tvn var på och visade allt som hade hänt. Första gången brorsan såg det sa han att han trodde det var nått tv-spel, helt overkligt alltså. Det berörde inte mig riktigt ordentligt förnst jag såg det i tidningen och alla som hoppade från tornen. Kan inte riktigt förstå det än faktiskt....
Men det kan ju egentligen hända vart som helst...med tankte på Norges tragedi så kan det lika väl hända i Sverige med... så overkligt liksom.


11/9-06 gick jag i högstadiet. Det var en grymt tryckt stämning i klassrummet när lärarna berättade om det som hade hänt i en bilolycka. Jag kände inte Erik, men hade gått i samma klass som hans bror i 6 år. Det var oxå overkligt att det kunde hända så nära... det kunde ha hänt vem som helst liksom. Många på skolan gick hem den dagen... på kvällen tände jag ett ljus för honom... en gest i respekt och sorg.

Jag är en sån person som blir så ytterst känslosam när folk runt om mig blir det.
Jag minns så väl när vi spelade handboll, tror det var mot hammerdal.. det gick verkligen skit dåligt och målvakten bröt ihop...grät.. och mina ögon tårades oxå. Fick en kommentar från en medspelare "Varför gråter du?" hon lät irriterad och jag ryckte på axlarna. Kunde ju inte berätta att det var i empati-syfte?




Så jag lider med alla er som har förlorat någon, gråter ni så gråter troligen jag med.


R.I.P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0