Alla hjärtans dag...

Jag hade nästan planerat den till att bli en riktigt härlig och bra dag!
Vem har sagt att man inte kan ha en underbar alla hjärtans dag och vara singel liksom?

Weelll.....det gick inte som planerat:



Den 14/2 skulle vara blodgivarnas dag, Globen lyste rött för oss!
Så när jag tänkte ta steget... så gick det inte som planerat.

Sköterskan jag fick förklarade aldrig vad hon höll på med, tryckte in nålen fel.. och justerade den tusen gånger medan jag låg där och led. Hon fick ut 2 dl blod ur mig.. innan mina händer och nästan mina läppar tappade känseln. Jag blev oerhört rädd och vi avbröt alltihopa.
En läkare kom medan jag låg där och försökte få ner pulsen och andas normalt. Han sa att det troligen berodde på att jag spände mig och hyperventilerade.
Jag önskar verkligen att jag hade fått någon annan sköterska som kunde ha lugnat ner mig bättre och som hade förklarat vad hon höll på med...så jag slapp känna mig så stressad.

Så en dramatisk händelse rikare och 2 dl blod fattigare.
Men det är absolut inte sista gången jag ger blod, snarare tvärtom.
I början av juni ska jag "get back on that horse"... "gör om gör rätt"...det MÅSTE gå bra.

Ha det bäst så länge! :D
//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0