Första Dagen - Nollningen

Första dagen på universitetet här i S-vall är gjord!

Det går mer än 40 st i min klass Info10!.. Men uppropet gick snabbt och snart var alla
uppsplittrade igen..

Efter några timmar var det stadsvandring och rektorsstal.. de va helt okay..


Men på kvällen var det dags för nollningen!



Jag tillhör en förening som heter Committ! Committ är både Grafiker och InfoPR!
Alla program på hela universitetet är indelade i olika föreningar..

Så nollningen började med att vi blev uppställda av våra generaler (4 st)
Vi blev indelade i faddergrupper och gick sedan hem till våra faddrar för
att komma på en sång (för att hedra våra generaler) och umgås lite! :)

Sen drog vi iväg till Kårhuset! Jag blev väldigt imponerad över hur stort och fint det var!
Men vi satt i alla fall i våra faddergrupper.. och det gäller att vinna så mkt poäng som möjligt
under hela nollningen! De som har mest poäng får bli generaler nästa år! ;)
Min faddergrupp heter Norrlands Guld! (såklart)

Vi sjöng sånger hela tiden (det var typ aldrig tyst under de 5 timmar jag var där)
T.ex.
C-O-Mittare Vi är Comittare!
och massa andra.. sånger.. de var riktigt kul och det är kul att höra till en grupp.. och kämpa för dem!
Norrlands Guld vann dock inte sång tävlingen även om vi gjorde det as bra!

Ikväll är det kampen om J-huset! Committ tävlar mot journalisterna och flera!..

Ha det bra! Jag saknar er en smula där hemma! :>

Kommentarer
Postat av: Sandra

saknar dig med! och det verkar va mkt roligare oss dig än i östersund:P

2010-08-31 @ 16:49:42
Postat av: Erika

Naaw! :) Jaså? hmm.. mjaw vi har bra fixare! :) Men allt blir det man gör det till! ;)

2010-08-31 @ 21:15:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0