Chili sin Carne

Idag var jag faktiskt as taggad på att äta bönor! Å så blev det oxå!
Här kommer mitt recept på Chili sin Carne som är alltså Chili con Carne fast utan köttfärs ^^

1 Paprika (jag tog en röd ^^)
1 burk black eye bönor
1 burk kidney bönor med chili smak
1 burk vita bönor i tomatsås
500 g krossade tomater
Kryddorna: Allroundkrydda, lökpulver, basilika, oregano, salt, peppar, timjan.

Lite olja i en kastrull som hettas upp och i med krossade tomaterna å paprikan. Ett ögonblick senare var alla bönor i.. och sedan mega krydda med allt! Låt det stå ett tag och puttra (kryddorna kommer typ fram då lr nått).. smaka av! För mig blev det tok mumsigt! En annan har ju liksom käkat sallad (och protein) i typ 2 vecker.. kändes otroligt bra att slippa det för en kväll ^^




Ser de gott ut? Hehe de va gott iaf! Servera gärna med bröd! ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0